LEGISLATIE AERONAUTICĂ ŞI REGLEMENTĂRI
Chestionar examen – eliberare / revalidare / reînnoire licenţă
pilot de Aeronave Ultrauşoare
1. În cazul expirării valabilităţii licenţei de personal aeronautic aeronave ultrauşoare, cum se procedează ?
a) solicitaţi organului care a emis documentul respectiv de calificare prelungirea valabilităţii licenţei;
b) organul emitent al licenţei are obligaţia de a vă chema la un examen de prelungire a valabilităţii licenţei;
c) nu este obligatorie prelungirea valabilităţii licenţei din moment ce aţi obţinut brevetul de aptitudine şi licenţa de personal aeronautic.
2. La zborurile X.C. între două puncte este obligatorie folosirea statiilor radio
a) da
b) nu;
c) se pot folosi telefoanele mobile
3. Planificarea zborurilor este obligatorie în România ?
a) da;
b) nu;
c) numai la zborurile pe aerodroame.
4. Planificările de zbor se pot face prin:
a) organele de trafic aerian abilitate
b) orice organ de traffic aerian din România;
c) nu sunt necesare planificările de zbor.
5. Pentru ca un deltaplan să poată zbura în spaţiul aerian al României sunt necesare autorizatii provizorii de zbor pentru acel deltaplan?
a) da;
b) nu;
c) da dar numai în anumite categorii de spaţiu aerian.
6. Pentru utilizarea unei staţii radio la bordul unei aeronave sunt necesare:
a) autorizarea de funcţionare a staţiei radio;
b) certificatul de operator radiofonist;
c) certificatul de navigabilitate.
7. Executarea de activităţi de zbor cu aeronave ultrauşoare se face:
a) cu asumarea responsabilităţilor de către cei care zboară, în baza unei declaraţii tip;
b) cu respectarea reglementărilor aeronautice specifice şi generale din România;
c) cu respectarea reglementărilor specifice, dar numai pentru cetăţenii români.
8. Dreptul de a instrui îl au:
a) pilotii instructori cu LICENTA
b) piloţii cu experienţă;
c) cei care deţin aeronavele.
9. Pentru siguranta proprie activitatea de zbor cu deltaplanul se poate desfăşura dacă sunt prezente la zbor un număr minim de:
a) trei persoane;
b) două persoane;
c) patru persoane.
10. Zborurile VFR ziua se execută:
a) între răsăritul şi apusul soarelui;
b) începând la 30 minute după răsăritul soarelui şi terminând cu 30 minute înainte de apusul soarelui;
c) nu se precizează în reglementari
CUNOASTEREA AERONAVEI AUN
Chestionar examen – eliberare / revalidare / reinoire licenta
pilot de Aeronave Ultrausoare Nemotorizate - DELTAPLAN
1. Locul de aterizare cu deltaplanul se face ţinînd cont de:
a) timpul de plutire;
b) forma de relief, spaţiu, direcţia vîntului, obstacole;
c) temperatura aerului.
2. Decolarea cu deltaplanul se face după:
a) sosirea la locul de decolare;
b) aşezarea hamului pe sol;
c) montarea aparatului,verificarea, proba de ham.
3. Deltaplanul are ca părţi componente a) sac de transport,carabine;
b) shelet matalic cablaj, voalura;
c) voalura, suspante, elevatoare, ham (seleta) ce poate cuprinde şi paraşuta de siguranţă.
4. Hamul are următoarele puncte de acrosare la deltaplan:
a) un punct ;
b) doua puncte;
c) trei puncte.
5. Pentru a putea zbura cu deltaplanul sunt necesare următoarele:
a) cunoaşterea direcţiei vântului b) cunoaşterea tehnicii de pilotare;
c) a avea greutatea optimă cuprinsă între minim şi maxim dată de constructorul deltaplanului
6. După o amerizare voită sau accidentală deltaplanul se:
a) se strînge şi se introduce în sac;
b) se pliază şi se stoarce începând de la suspante;
c) se demonteaza, se degreseaza partile metalice si cahlajul, se usuca voalura.
7. Depozitarea deltaplanul se face conform:
a) profilului acesteia;
b) mărimea şi greutatea acesteia;
c) cerinţelor impuse ţinînd seama de umiditate şi temperatură.
8. Rolul lateurilor la deltalpan sunt:
a) de a da profil aripi b) de a face legatura dintre voalura si partea metalica;
c) de a intinde voalura.
9. Echipamentul unui pilot deltaplanist este compus din:
a) livretul deltaplanul;
b) casca, deltaplanul, ham, bocanci, echipament sportiv funcţie de condiţiile meteo;
c) sacul de transport.
10.Imprumutati deltaplanul de la un pilot mai usor ca dumneavoastra : a)la aceeasi incidenta va zbura mai repede decit cu el b)aceeasi incidenta va zbura mai lent decit cu el c)veti avea dificultati la mentinerea aripii in turbulenta
PERFORMANŢE DE ZBOR ŞI PLANIFICAREA ZBORULUI
chestionar examen – eliberare / revalidare / reînnoire licenţă
pilot de Aeronave Ultrauşoare Nemotorizate – DELTAPLAN
1. Pentru admiterea la zbor a unei deltaplan aceasta trebuie sa aibe:
a) autorizatie provizorie de zbor
b) certificat de identificare
c) nu este necesar nici autorizatie nici certificat
2. Imposibilitatea pilotarii deltaplanului este determinate de :
a) vint laminar;
b) vant mai mare de 20 m/sec.
c) temperatura scazuta a aerului.
3. Cedarea de material se datoreaza:
a) zbor cu o deltaplanul cu uzura accentuata a voaluri si a partilor metalice si cablaj;
b) zbor termic;
c) electrizarea materialului
4. Cum se execută aterizarea ?
a) se face : vizarea, accelerarea, filare la sol, franarea aparatului;
b) se sare din ham la mica inaltime;
c) se se face vizare si apoi franarea.
5. Dacă pilotul este sub limita minima de greutate a deltaplanul
a) complecteaza diferenta de greutate cu lest solid;
b) complecteaza diferenta de lest cu lest apa
c) zboara asa cu deltaplanul.
6. Înainte de decolarea pe o rută este necesar să cunoaştem condiţiile meteo pe aceasta (din momentul decolării şi cele prognozate)?
a) da;
b) nu;
7. Viteza maxima de zbor reprezinta:
a) viteza maxima cu care aparatul poate zbura;
b) viteza de finete maxima;
c) viteza de angajare.
8. Cine impune in mod obligatoriu respectarea factorului de sarcina?
a) autoritatea aeronautica
b) constructorul prin manualul de exploatare
c) riscul de a deforma sau rupe scheletul metalic
9. Care este numarul minim de persoane in prezenta carora se poate defasura activitate de zbor?
a) una
b) doua
c) trei.
10. Regulile VFR reprezintă?
a) regulile de zbor la vedere;
b) regulile de zbor care se aplică atunci când condiţiile meteo permit ca zborul să se efectueze la vedere.
PERFORMANŢE UMANE
Chestionar examen – eliberare / revalidare / reînnoire licenţă
pilot de Aeronave Ultrauşoare
1. Pentru păstrarea întregii capacitati a aptitudinilor de zbor este interzis:
a) consumul de alcool in cantitate mare;
b) consumul de alcool oricare ar fi cantitatea si cauza;
c) a nu se respecta programul de odihna de minim 8 h
2. Situatii necorespunzatoare ale organismului din punct de vedere al efortului cerut de zbor:
a) deficienta de rezistenta provocata de neodihna;
b) alimentatie insuficienta;
c) somnolenta.
3. Factorii care pot dauna organismului omenesc in zbor, intervin:
a) la inaltimi mari de zbor;
b) cand echipajul nu este protejat impotriva zgomotului si trepidatiilor aeronavei;
c) nu este cazul.
4.Evitarea efectelor acceleratiilor pe care corpul omenesc nu le poate suporta se face prin:
a) se interzice zborul cu personal insuficient controlat medical;
b) se interzice zborul cand atmosfera este foarte umeda;
c) se interzice orice bruscare inutila a deltaplanului
5.Conditiile psiho-fizice ale instructorilor aeronave ultrausoare clasa deltaplan
a) se supun acelorasi standarde medicale prevazute personalului navigant din aviatia sportiva;
b) exista reglementari specifice;
c) nu este cazul.
6. Echiparea cu parasuta este obligatorie:
a) in zborurile experimentale tehnice;
b) indiferent de inaltime;
c) nu este obligatorie, ramane la hotararea comandantului de aeronava.
7.Inainte de zbor este obligatoriu:
a) un timp de odihna de minim 8 h;
b) nu este cazul la acest tip de aeronava;
c) program de pregatire fizica.
8.La zborurile la inaltimi peste 2000 m
a) aeronava va fi echipata cu instalatie de oxigen;
b) nu se zboara la aceasta inaltime cu aeronave ultrausoare;
c) personalul de la bord va fi echipat corespunzator;
d) depinde de anontimp.
9. Varsta maxima se limiteaza astfel:
a) la 40 ani;
b) la 60 ani;
c) nu exista limite daca starea de sanatate permite
10. Exista medicamente care pot afecta capacitatile psiho-fizice ale pilotului?
a) da;
b) nu;
c) depinde de medicament.
METEOROLOGIE
1. Pentru aducerea umiditatii unei cantităţi de aer la saturatie, trebuie: a) să-i mărim temperatura
b) să-i micşorăm temperatura
c) să-i mărim presiunea
2. Trei mase de aer A, B şi C au la sol temperatura de 150. Punctul de rouă este 140, 100 şi respectiv 50. Care are cea mai mare umiditate a) 140 b) 100 c) 50
3. Norii pot fi constituiţi: a) din vapori de apă în suspensie b) din cristale de gheaţă c) din picături de apă
4. Cauza formării norilor este: a) răcirea aerului pâna la punctul de condensare b) o descendenţă puternică c) încălzirea aerului
5. Odată ce norul se formează: a) se degajă frig b) se degajă caldură c) se opreşte ascendenţa
6. Rotorii şi lenticularii sânt aparent ficşi în raport cu solul deoarece:
a) la nivelul lor vântul este nul
b) se formează în partea ascendentă a vântului şi se destramă în partea descendentă a vântului
c) durata lor de viaţă este foarte scurtă
7. Norii care materializează undele sunt: a) cumulus congestus şi cumulonimbus b) cirrostratus şi nimbostratus
c) altocumulus lenticularis şi cumulus rotors
8. Cirrus, cirrocumulus şi cirrostratus sunt nori :
a) de altitudine mică
b) de altitudine medie
c) de altitudine mare
9. Altocumulus şi altostratus sunt nori : a) de altitudine mică
b) de altitudine medie
c) de altitudine mare
10. Stratus, stratocumulus şi cumulus aparţin în general :
a) altitudinilor mici
b) altitudinilor medii
c) altitudinilor superioare
NAVIGATIE
Chestionar examen - eliberare/revalidare/reînnoire licenţă
pilot de Aeronave Ultrauşoare
1. Pentru estimarea timpului necesar de deplasare între două puncte sunt minim necesare următoarele elemente:
a) viteza proprie adevarată, viteza vântului şi viteza la sol;
b) viteza vântului, direcţia vântului, viteza proprie adevarată;
c) viteza la sol, viteza vântului.
2. Capul compas reprezintă:
a) direcţia indicată de busolă faţă de nordul magnetic;
b) unghiul format de direcţia nordului compas şi axul longitudinal al aeronavei partea din faţă;
c) unghiul format de direcţia nordului magnetic şi axul longitudinal al aeronavei partea din faţă.
3. Amplasarea unei busole la bordul unei aeronave determină anumite corecţii ce trebuie făcute valorilor pe care aceasta le indică. Cum se numeşte unghiul cu care se face corecţia valorilor indicate?
a) deviaţie compas;
b) declinaţie compas;
c) declinaţie magnetica.
4. Pe o hartă aeronautică scara 1:500000 ce distanţă reală corespunde unei distanţe de 10 cm pe hartă?
a) 25 km;
b) 50 km;
c) 75km: 5. Înălţimea de zbor este :
a) distanţa pe verticală măsurată de la nivelul mării până la aeronava;
b) distanţa pe verticală de la sol pâna la aeronavă;
c) înălţimea de zbor se mai numeşte şi altitudine şi se măsoară de la nivelul corespunzător presiunii standard de 760 mm Hg şi până la aeronavă.
6. Direcţia vântului se măsoară faţă de:
a) nordul geografic;
b) nordul magnetic;
c) nordul compas.
7. Direcţia vântului ca sens indică:
a) din ce direcţie bate vântul;
b) către ce direcţie bate vântul;
c) sensul se indică prin notarea alături de valoare a direcţiilor N,E,V,S.
8. Nivelul de zbor este:
a) distanţa pe verticală măsurată în sute de picioare între nivelul corespunzător presiunii STD=760mm Hg şi aeronavă;
b) nivelul la care se află aeronava;
c) distanţa măsurată în metri de la nivelul mării până la aeronavă.
9. Dacă vă deplasaţi cu o aeronava către E şi vântul bate din N adică perfect din 90 de grade faţă de direcţia în care vă deplasaţi va fi modificată viteza faţă de sol?
a) da;
b) nu;
c) depinde de tăria vântului.
10. În aviaţie, viteza vântului se măsoară în:
a) m/s;
b) km/h;
c) kts.
PROCEDURI OPERATIONALE
Chestionar examen – eliberare / revalidare / reinoire licenta
pilot de Aeronave Ultrausoare Nemotorizate - DELTAPLAN
1. Scoaterea din angajarea pe aripa:
a) se reduce inclinarea si se redreseaza la viteza normala;
b) se reduce inclinarea, se redreseaza viteza la normala;
c) se impinge de trapez si se scoate din inclinare.
2. Aterizarea in contrapanta cu vant de spate:
a) accelereaza putin peste viteza normala, copiaza panta in apropierea solului, redreseaza prompt;
b) se redreseaza brusc la nivelul solului;
c) se parasuteaza in apropierea solului.
3. Trecerea prin zona foarte turbulenta:
a) se mareste viteza si se strabate zona in zbor orizontal;
b) se vireaza cautand zona cu turbulenta redusa;
c) se reduce viteza trecand cu atentie prin zona turbulenta.
4. Aterizarea in padure:
a) se incearca trecerea printre pomi;
b) se cauta centrul coroanei unui pom;
c) se aterizeaza ca pe un teren normal de aterizare
5. Aterizarea in apa:
a) se cauta malul cu apa mica;
b) se iese din timp din ham;
c) se actioneaza imediat desfacerea carabinei.
6. Aterizarea pe drum public cu circulatie de autovehicule:
a) se evita partea carosabila cautand marginea drumului evitand obstacolele (pomi,stalpi,fire);
b) daca nu este posibila evitarea partii carosabile se aterizeaza cat mai pe dreapta drumului in sensul de mers al autovehicolelor;
c) se aterizeaza perpendicular pe drum prin evitarea obstacolelor de pe marginea drumului.
7. La intalnirea cu o parapanta:
a) deltaplanul are viteza mai mare asa ca evita coliziunea parapanta cu viteza mai mica avind prioritate
b) parapanta are posibilitatea mica de a evita coliziunea;
c) ambele pot evita la fel de eficient coliziunea.
8. La zborul la panta impreuna cu o parapanta deltaplanului i se recomanda ca:
a) sa degajeze spre vale evitand parapanta care are prioritate avind viteza mai mica
b) sa se intoarca din timp virand 180 grade lasand parapanta sa castige inaltime;
c) sa nu treaca prin spatele parapantei.
9. Decolare si zbor cu un cablu lateral rasucit pe eclisa:
a) se verifica intotdeaun deltaplanul inainte de zbor remediindu-se orce neregula altfel nu se decoleaza
b) se zboara cu viteza mica pentru a evita suprasarcinile la eventualele resurse;
c) se incearca, daca este posibil, aterizarea imediat aproape de locul decolarii.
10. Decolarea fara acrosarea hamului de deltaplan:
a) daca este posibil se paraseste imediat deltaplanul;
b) se zboara atarnand in maini de bara de comanda c)controlul acrosarii inaintea decolarii este obligatorie
PRINCIPII DE ZBOR
Chestionar examen - eliberare / revalidare / reinoire licenţă
pilot de Aeronave Ultrauşoare Nemotorizate - DELTAPLAN
1. Portanţa este influenţată favorabil de: a) - temperatura mai mare a aerului; b) - viteza de zbor ;
c) - înălţimea mare de zbor.
2. Suflul curentului de aer asupra deltaplanului în zbor:
a) - este egal şi de sens contrar cu viteza la sol;
b) - este egal şi de sens contrar cu viteza de zbor;
c) - este egal cu viteza indicată de vitezometru;
d) - este egal cu viteza indicată de GPS.
3. Încărcarea aripii:
a) - la limitele maxime face ca delta-panului să zboare cu viteza mai mare
b) - la limitele minime este recomandata de constructor
c) - este influenţată de testele D.H.V.
4. Înclinarea maxima în viraj este :
a) - de 30 grade;
b) - de 45 grade;
c) - de 90 grade.
5 După intrarea în curentul ascendent :
a) - mărim viteza pentru a urca re-pede;
b) - micşorăm viteza orizontală pen-tru o urcare eficientă;
c) - mărim viteza pentru a nu anga-ja deltaplanul.
6. Cine impune în mod obligatoriu res-pectarea factorului de sarcină:
a) - autoritatea aeronautică;
b) - constructorul prin manualul de exploatare;
c) - riscul de a deforma lateurile.
7. Grosimea profilului de aripă este:
a) - mare pentru viteze mari;
b) - mare pentru viteze mici;
c) - mare pentru portanţă mare la vi-teze mici.
8. Virajul la dreapta accentuat se co-mandă:
a) - executand comanda spre dreaptă la maxim;
b) - executand comanda spre stanga la maxim şi sustinere;
c) - nu se foloseşte
9. Fineţea deltaplanului:
a) - este direct proporţională cu viteza de zbor;
b) - este maximă la o viteză cores-punzătoare încărcării medii;
c) - este mai mică la o densitate mare a aerului.
10. La viteză si inclinare constantă
a) - raza de viraj creşte;
b) - raza de viraj scade;
c) - nu se schimbă, viteza fiind constantă.
SCOALA M2 Legislatie 1a2bc3a4a5b6b7b8a9a10a cunoastere 1b2c3b4a5bc6c7c8a9b10a perf.de zbor 1c2b3a4a5b6a7a8b9c10a perf umane 1bc2abc3a4c5a6a7a8c9c10a meteorologie1b2a3abc4a5b6b7c8c9b10a navigatie 1b2a4b5b6a7a8c9a10a proceduri operationale 1a2a3a4c5a6a7a8a9a10c priincipii de zbor 1b2b3a4b5b6b7c8a9a10c
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu