IN PERIOADA 1.04-30.04 2011 SE FAC INSCRIERI PT. PARTICIPAREA LA DIFERITE CURSURI INITIERE SI PERFECTIONARE.pt. sezonul 2011(1.05-30.10.2011)DETALII TEL. 0745572068 SAU MAIL : scoalam2@yahoo.com INSCRIEREA LA CURSUL M2 DE PARAPANTA
Inscrierea la cursul de parapanta se poate face pe toata prioada anului, cursul fiind organizat de catre Pilot Instructor parapanta Dan Andras-Scoala M2 ZBOR CU PARAPANTA TANDEM
Zborul se executa in una din locatiile: M2 Apuseni vezi http://www.paradelta.3x.ro/ (in functie de directia vantului)Costul unui zbor in tandem este de 15 euro, in acest cost intra echipamentul de protectie
DESPRE PARAPANTA Parapanta se încadreaza în rândul sporturilor aviatice la care setea de adrenalina este potolita de zborul la înaltimi care profanilor le-ar taia respiratia. Zborul se initiaza din diferite locuri, cum sunt crestele muntilor sau panta unui deal..Este un sport care are multi practicanti ce pot fi vazuti cam peste tot unde este o panta care sa le permita o ridicare pentru a explora înaltul cerului.Despre echipamentul necesar, "adeptii" sai spun ca nu necesita eforturi financiare deosebite, tot ce ne trebuie este echipamentul de protectie si parapanta care are forma elipsoidala .
PARAPANTA - Zborul cu Prapanta - Totul despre parapanta si parapantism
Parapanta si-a facut aparitia pe la jumatatea anilor 70 cand alpinistul elvetian Andreas Kuhn o folosea pt a cobori de pe varfurile pe care tocmai le escaladase. Aceste experiente spectaculare au ramas destul de izolate pana in 1978 cand , parasutistii de la clubul din Annemasse in Haute-Savoie au inceput sa foloseasca parasutele cu chesoane pt a decola de pe panta, binenteles pt a evita sa recurga la avion. Primii au fost Claude Betemps si Gerard Bosson care pe 27 iunie s-au lansat la Mieussy folosindu-se de curentii ascensionali de pe faleza.Pionierii foloseau parasute concepute pt salturi care erau din tesut poros.Primii constructori au pus la punct aripi specifice pt parapanta, care erau din tesut de polyester sau de tip "spinnaker" care a avut ca efect marirea performantei si facilitarea decolarii. Evolutia a avut loc si in cazul suprafetei care practic s-a dublat in zilele noastre, forma a devenit elipsoidala de la patrata. Adevarata evolutie in cea ce priveste perfomanta sa produs datorita profilului (biconvex), cresterea lungimii care a insemnat si cresterea nr de chesoane. Daca primele aripi aveau 7 chesoane, cele de astazi au mai mult de 80Parapanta este cel mai simplu aparat de zbor pe care omul l-a inventat vreodata, este vorba de o parasuta deosebita, ideala nu numai pt aterizare dar in special pt decolare si zbor. Decolarea se efectueaza dupa o scurta alergare cu elan de-a lungul unei pante. Un pilot experimentat poate sa exploateze curentii ascensionali pt a se mentine in altitudine. Aripa este constituita din 2 suprafete de material (intrados, extrados) tinute impreuna de o serie de membrane numite nervuri, care inchid chesoanele de unde pleaca suspantele care se unesc la nivelul pilotului in chingile fata si spate
DE CE SA URMEZI O SCOALA DE PARAPANTA?
Scoala de parapanta da o impresie de destindere si de joc, dar aici se formeaza automatismele care va vor conduce la o practica autonoma si sigura, daca instructorii sunt profesionisti. A invata singur sau cu un prieten este un lucru obisnuit si e posibil ca totul sa fie bine, dar odata cu primele dumneavoastra mari zboruri, singur sub aripa zburatoare, daca invatatura a fost insuficienta sau necorespunzatoare, placerea asteptata atat de mult se poate transforma in frica si non-experienta poate sa va duca la accident. Daca pretul unui curs va face sa ridicati din sprancene, comparati-l cu alte sporturi mult mai clasice si veti vedea ca nu costa atat de mult sa invatati sa zburati in siguranta cu parapanta.
SCOALA DE PARAPANTA
Intr-o scoala, incepatorii iau contactul cu activitatea pe pante mici, apoi prin zboruri din ce in ce mai inalte, incadrati si sfatuiti de catre monitori, gesturile corecte se automatizeaza precis si eficient. O data intelese si stapanite decolarea si aterizarea urmeaza marile zboruri, o data cu marile emotii. Cu un echipament radio, toate manevrele sunt descoperite in securitate: virajele, lasarea comenzilor, aterizarea, etc.Apropierea dumneavoastra de teren este ghidata, comentata si aterizarea se face lin, aproape de monitor, in timpul cursului, iar din executant deveniti practicant. Radioul tace, apoi dispare, zborurile si experienta se acumuleaza. Unele scoli propun apoi cursuri de perfectionare, pentru a invata zboruri mai tehnice in locuri mai dificile si a ramane din ce in ce mai mult in aer, aceasta fabuloasa dimensiune!!.Exista numeroase scoli in Romania (Brasov, Craiova, Baia Mare, Parang, Piatra Neamt etc).Daca ati decis sa urmati un curs, nu va uitati numai la pretul sau. Informati-va bine asupra desfasurarii sale, asupra continutului practic si teoretic, asupra echipamentului individual pus la dispozitia dumneavoastra (radio, modele de parapante) si de asemenea asupra posibilitatilor: pante de scoala, inaltimi pentru zboruri mari, etc. Nu este inutil, cateodata, sa faci cativa km in plus, pentru a gasi un instructaj de calitate, caci descoperirea activitatii in bune conditii va constitui o trambulina pentru "cariera dumneavoastra de pilot".
CRITERII DE PARTICIPARE LA ZBOR
Zborul cu parapanta impune niste criterii ce trebuie indeplinite pentru a se asigura siguranta zborului atat pentru participanti cat si pentru terti.Fiind vorba de o activitate de masa unde practic oricine ar putea efectua aceste zboruri este necesar sa se acorde o mare seriozitate, din cauza gradului de periculozitate, al sportului aviatic in general si in particular,al parapantismului aflat acum la inceput de drum.Conditiile ce sunt impuse pentru zborul cu parapanta:- practicantii sa fie pregatiti teoretic prin participarea la cursurile de pregatire teoretica - sa fie apti din punct de vedere medical; - sa aiba asigurata odihna si hrana inainte de zbor; - sa cunoasca echipamentul de zbor in privinta controlului inainte de zbor si utilizare in zbor; - sa nu se angajeze in zboruri in conditii la care inca nu a ajuns cu pregatirea teoretica si practica; - sa nu participe la zbor solitari ci cu minim inca 2 persoane ce cunosc locul decolarii si zona de zbor pentru a avea asigurata recuperarea de pe teren.
CONDITII CE SE IMPUN ZBORULUI CU PARAPANTA IN FUNCTIE DE CLASIFICAREA ZBORULUI
ZBOR DE INITIERE
Are scopul de a deprinde elevul cu comenzile necesare decolarii si aterizarii corecte cat si zborului in linie dreapta. Activitatea se organizeaza pe o panta cu inaltime de 40-100 m cu inclinare suficienta pentru a asigura un zbor la o inaltime constanta de 5 m de panta.Zborul se executa in conditii bune cand intensitatea vantului este intre l-4m/s, iar directia vantului cat mai perpendiculara pe panta, admisa fiind o deviere de maxim 15'.Terenul de decolare si aterizare trebuie sa fie cat mai neted posibil, iar panta survolata sa fie lipsita de obstacole (pomi, tufe, stanci proeminente, etc).Numarul maxim pe zi, in forma de initiere, este de 4 la un interval de cel putin o ora intre ele. Numarul de zboruri : 20.
ZBORUL PLANAT
Se executa ca in etapa celei de initiere de catre sportivii parapantisti trecuti de prima etapa; de sportivii avansati care exerseaza decolarea si aterizarea ; de catre parasutistii de aeronava care exerseaza unele teme cerute de instructorul de parasutism.Pentru aceasta etapa de pregatire, elevii executa 20 (douazeci) de zboruri corecte. Numarul de zboruri pe zi va fi de maxim 4 (patru). Inaintea decolarii se recomanda o odihna de min. 15 minute dupa urcarea pantei. Inaltimea de decolare este intre 100 si 200 m. Limitele de vant sunt cele admise de instructiunile parapantei, dar corelate cu forma de relief, directia vantului si obstacolele din teren.Terenul de decolare si aterizare trebuie sa fie neted, iar pe directia vantului sa nu fie obstacole ce ar putea deranja stabilitatea parapantei la decolare.
ZBOR DINAMIC LA PANTA
Este efectuat atat de zburatorii care au trecut de primele doua etape de pregatire cat si de cei de performanta in scopul perfectionarii prin antrenament.Pentru trecerea acestei etape de pregatire, elevii piloti efectueaza 10 (zece) zboruri corecte de cel putin 10 minute fiecare de la o panta de 200 m. Pentru efectuarea baremului se admite aterizarea la locul decolarii si decolarea imediata. Sunt admise maxim 6 (sase) decolari pe zi. Efectuarea acestui barem conduce la obtinerea calificarii de pilot parapantist desavarsit care poate continua pregatirea pentru zborul de performanta. Calificarea se va consemna in carnetul de zbor. Vantul sa fie in conditii acceptate de limitarile parapantei. In cazul ridicarii peste inaltimea parapantei se va avea grija de a nu depasi linia crestei in spatele pantei unde zona este descendenta si deosebit de turbulenta. In cazul in care la panta patruleaza mai multe parapante si chiar deltaplane, se va respecta regula de patrulare la panta (are prioritate aeronava (parapanta sau deltaplan) ce are panta in partea dreapta), distanta intre parapante (30-50 m) si esalonarea pe verticala (minim 50 m).
ZBOR TERMODINAMIC
Se executa la panta insorita la un vant pe panta de 3-5 m/s si consta intr-un castig de inaltime folosind dinamica pantei in zonele cu ascendente mari alimentate si de aerul cald ascendent. Acest zbor se efectueaza de catre pilotii trecuti prin cele trei etape de pregatire de zbor si are ca scop castigul de experienta in depistarea zonelor ascendente, ocolirea zonelor turbulente, studierea de la inaltime a reliefului si aerologia zonei de zbor in functie de diferitele directii de vant si intensitate. Se considera un zbor desavarsit daca totalizeaza cel putin 60 minute durata din care cel putin 20 minute este mult in afara pantei si la 200 m deasupra locului decolarii.
ZBOR TERMIC
Se efectueaza de catre pilotii de performanta ce au minim 2 (doua )ore de zbor termodinamic. Zborul termic se poate realiza la ses prin remorcaj, sau in conditii termodinamice cand in urma unui castig mare de inaltime la panta cu iesirea mult in fata pantei intr-un camin pur termic, generat de aceasta data de o alta suprafata decat cea de pe care s-a decolat. Se va considera un zbor termic desavarsit in cazul in care zborul are loc intr-un careu de min. 2 km si un castig de inaltime de cel putin 2,5 ori inaltimea pantei de decolare si o durata de cel putin 60 minute.Se va acorda atentie deosebita evolutiei situatiei meteo, deoarece in aceste conditii termice pot aparea schimbari rapide ale conditiilor meteorologice.
ZBOR DE DURATA
Se efectueaza de catre pilotii de performanta. Acest zbor se poate realiza la panta in conditii dinamice sau termodinamice, sau la ses in urma unui remorcaj. Zborul se va executa la vederea celorlalti participanti si va avea o durata de cel putin 5 ore in vederea certificarii drept performanta. Tot in acest scop este recomandat a avea la bord un barograf, apa de baut si imbracaminte adecvata zborului sub nori. Se va urmari evolutia situatiei meteo.
ZBOR PENTRU CASTIG DE INALTIME
Se efectueaza de catre pilotii de performanta, de obicei, concomitent cu zborul de durata. Este recomandabil a folosi un barograf pentru inregistrarea castigului de inaltime (ce trebuie sa fie de min. 1500 m) pentru certificarea rezultatului. Se va urmari evolutia situatiei meteo.
ZBOR DE DISTANTA
Se efectueaza in cazul in care conditiile meteorologice permit acest lucru si numai de catre pilotii de performanta care in prealabil au efectuat primele doua probe, castig de inaltime (1500 m), durata (5 ore) si consta din tentative de a pasi cel putin 50 km. Aceste bareme conduc la obtinerea clasificarii "C argint" la zborul cu parapanta, calificare recunoscuta de F.A.I.Pilotul va fi echipat corespunzator zborului inalt, va avea obligatoriu barograf, harta zonei, aparat foto si daca este posibil un radiotelefon. De asemenea este indicat la sol sa fie insotit de un mijloc mobil pentru o recuperare eventuala de pe traiect.Se va urmari permanent evolutia situatiei meteo. Este obligatoriu anuntarea traiectului probabil, sau a zonei de zbor, celui mai apropiat serviciu de trafic aerian.
ZBOR IN DUBLA COMANDA INSTRUIRE SI AGREMENT
Aceasta activitate o poate efectua un instructor de zbor in cazul instruirii. In cazul zborului de agrement, activitatea se poate realiza doar cu instructorii sau pilotii care detin calificare pilot tandem, parapanta folosita va trebui sa fie destinata pentru acest scop respectandu-se incarcarea maxima admisa de fabricant.Se vor respecta toate masurile de asigurare a sigurantei zborului recomandate la subcapitolele anterioare.Suplimentar, in cazul zborului de agrement se recomanda activitatea numai in conditii meteorologice ideale pentru reusita unui zbor placut pentru viitorii sustinatori ai acestui sport.
IN PERIOADA 1.04-30.04 2011 SE FAC INSCRIERI PT. PARTICIPAREA LA DIFERITE CURSURI INITIERE SI PERFECTIONARE.pt. sezonul 2011(1.05-30.10.2011)DETALII TEL. 0745572068 SAU MAIL : scoalam2@yahoo.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu